کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

DirectAdmin یک کنترل پنل میزبانی وب مدرن و قوی است که می‌توانید از آن برای مدیریت‌هاست اشتراکی، هاست وردپرس، سرور مجازی و سرور اختصاصی خود استفاده کنید. کنترل پنل دایرکت ادمین یک ابزار عالی و آسان برای افراد مبتدی است.
هاست دایرکت ‌ادمین به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی‌هایی را می‌دهد که انتظار دارید در کنترل پنل میزبانی وب بیابید. ویژگی‌هایی مانند SSL، MYSQL، Phpmyadmin و بسیاری از امکانات و قابلیت‌های دیگر را در خود گنجانده است. برای نصب دایرکت ادمین و استفاده از DirectAdmin شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • پردازنده: 500 مگاهرتز
  • رم: حداقل 1 گیگابایت
  • فضای دیسک: 2 گیگابایت
به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که دایرکت ‌ادمین یک پلتفرم ساده و سبک است، اما آیا این برای جایگزینی با مزایای سی پنل کافی است؟ در ادامه قصد داریم تا بیشتر درباره اینکه directAdmin چیست و چه کاربردی دارد بپردازیم و آن را کنترل پنل Cpanel مقایسه کنیم، تا شما با آگاهی بیشتری بتوانید انتخاب خود را انجام دهید.

کاربردهای دایرکت ادمین

کاربردهای دایرکت ادمین

هاست دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی وب است که به شما امکان کنترل تمام جنبه‌های وب‌سایت خود را می‌دهد. دایرکت ادمین براساس فناوری جدید LAMP پشته ساخته شده است. شما از دایرکت ادمین می‌توانید در انوع هاست‌ها، مانند هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست وردپرس و هاست مجازی ایران استفاده کنید.

مزایای کنترل پنل دایرکت ادمین

کنترل پنل دایرکت ادمین دارای 4 مزیت منحصربفرد است که آن را به یک رقیب جدی در برابر سی پنل و پلسک تبدیل کرده است.

  1. مقرون به صرفه بودن: DirectAdmin نسبت به کنترل پنل‌های دیگر از قیمت پایین‌تری برخوردار است. اما این قیمت کمتر به معنای کاهش کیفیت نیست. با وجود قیمت پایین، توانسته است امنیت و ویژگی‌های منحصر بفردی را برای مشتریان خود فراهم بیاورد.
  2. سرعت بهینه: دایرکت ادمین سریع است و چیدمان ابزارها در آن به درستی انجام شده است. با این وجود حجم زیادی از فضای ‌هاست را اشغال نمی‌کند و می‌توانید کنترل بیشتری بر روی منابع خود داشته باشید.

رابط کاربری ساده و جذاب: پنل دایرکت ادمین دارای 6 قسمت است که شامل مدیریت حساب، مدیریت ایمیل، تنظیمات، نمایش اطلاعات، تنظیمات بیشتر و پشتیبانی. منو دایرکت ادمین بسیار ساده است و افرادی که آشنایی زیادی نیز ندارند می‌توانند به راحتی با آن کار کنند.

معایب دایرکت ادمین

علاوه بر مزایایی که برای دایرکت ادمین ذکر شد، اما دارای چند مشکل جزئی است که در اینجا آنها را مورد اشاره قرار می‌دهیم.

  1. ناسازگاری با‌ هاست و ویندوز: دایراکت ادمین یک گزینه عالی برای ‌هاست لینوکسی است. اما اگر ‌هاست شما ویندوزی است، می‌توانید از کنترل پنل پلسک استفاده کنید.
  2. فاقد پلاگین شخص ثالث: چندین پلاگین قابل نصب بر روی سی پنل وجود دارد. با نصب این افزونه‌ها بر روی سی پنل می‌توانید آن را ارتقا دهید. اما برای دایرکت ادمین چنین گزینه‌ای وجود ندارد و اگر قصد توسعه آن را دارید باید برای آن هزینه جداگانه بپردازید.
  3. راهنمای کاربر: کاربرانDirectAdmin در مقایسه با کاربران سی پنل زیاد نیستند. به همین جهت اگر کاربران سی پنل به مشکلی بر بخورند به راحتی می‌توانند از یکدیگر بپرسند.
    متأسفانه کاربران این کنترل پنل در جهان زیاد نیستند و در صورت داشتن سؤال، باید تلاش بیشتری برای یافتن پاسخ آن کنند.

معرفی بخش‌های اصلی DirectAdmin

معرفی بخش‌های اصلی دایرکت ادمین

Your Account: این بخش، مهمترین بخش از برنامه دایرکت ادمین است. می‌توانید حساب‌های FTP، پایگاه داده MYSQL، گواهی SSL را از این بخش مدیریت کنید. در این قسمت نیز می‌توانید تنظیمات دامنه را نیز ببینید. این بخش همچنین، گزینه‌هایی برای زیر دامنه، DNS و تغییر مسیر سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.
Email Manager: در این قسمت شما می‌توانید گزینه‌های پاسخ‌دهی خودکار و پیام‌های خاص برای تعطیلات را تنظیم کنید. این بخش همچنین دارای تنظیمات گسترده‌ای برای فیلتر کردن ایمیل است و همکاری با Spamassassin را تضمین می‌کند که هیچ هرزنامه‌ای نمی‌تواند به صندوق ورودی شما راه یابد.
Additional Features: این بخش امکانات اضافی را ارائه می‌کند که بیشتر برای کاربران پیشرفته مفید است که به دنبال ویژگی‌هایی بیشتری برای مدیریت‌ هاست خود هستند. به عنوان مثال احراز هویت دو مرحله‌ای می‌تواند امنیت شما را در برابر نفوذهای خارجی افزایش دهد. Cron Jobs‌ها همچنین می‌توانند تا برخی از وظایف میزبانی را خودکارسازی کنند. گزینه‌های پشتیبان‌گیری نیز در این بخش قرار داده شده‌اند.
System info & files: برای دسترسی به این بخش، وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید و سپس روی آیکون System info & files کلیک کنید. در این بخش می‌توانید اطلاعات اضافی در مورد زمان کارکرد سیستم، CPU‌ها، استفاده از حافظه و Service را مشاهده نمایید.
Extra features: این بخش دارای امکانات و نرم افزارها 3d eddition است که به دایرکت ادمین اضافه شده است.

دایرکت ادمین بهتر است یا سی پنل؟

دایرکت ادمین بهتر است یا سی پنل؟

با وجود اینکه سی پنل و DirectAdmin شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند به عنوان مثال هر دو گواهینامه‌های SSL رایگان و پشتیبانی از لینوکس را ارائه می‌دهند. بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده هاست، اعم از هاست اشتراکی، سرور اختصاصی و سرور مجازی ایران کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل را ارائه می‌دهند. دارای اما در سه ناحیه کلیدی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به تفاوت‌های آنها خواهیم پرداخت.

  1. رابط کاربری (UI): سی پنل دارای یک رابط در سطح کاربر و همچنین یک رابط مدیریت سرور (WHM) است. ویژگی‌ها به دسته‌هایی تقسیم بندی شده‌اند و یافت آنچه که به دنبال آن هستید را آسان می‌کند. رابط کاربری در دایرکت ادمین دارای 4 دسته اصلی است. سه سطح دسترسی وجود دارد: User، Admin، Reseller. با این حال آنها را می‌توان در یکدیگر ادغام کرد.
    اگرچه ممکن است دایرکت ادمین در هنگام ورود ساده‌تر به نظر برسد، اما همچنین می‌تواند یافتن ابزاری را که نیاز دارید را نیز مشکل کند. در وب سایت سی پنل می‌توانید یک تور مجازی از هر دو رابط Cpanel و WHM را داشته باشید. در مقابل، دایرکت ادمین به شما این امکان را می‌دهد که یک نسخه آزمایشی زنده از داشبورد را مشاهده کنید.
  2. برنامه‌ها و ادغام‌های شخص ثالث: سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین افزونه‌های بیشتری را ارائه می‌کند. همچنین شامل گزینه‌های سفارشی برای گسترش عملکرد و قابلیت گسترش کنترل‌ پنل است. در حالی که دایرکت ادمین به شما این امکان را می‌دهد که از بین افزونه‌ها یکی یا چند مورد را برای گسترش عملکرد استفاده کنید که این مورد می‌تواند محدود کننده باشد.
  3. قیمت: وقتی در حال خرید هاست مناسب هستید مطمئناً قیمت محصول گزینه مهمی ‌محسوب می‌شود. قیمت‌گذاری فنی دایرکت‌ادمین دارای 4 سطح است که شامل Personal، Lite،Personal Lite Standard است. آنها همچنین یک مجوز استاندارد 60 روزه رایگان ارائه می‌دهند که می‌توانید قبل از خرید مجوزهای پولی آن را امتحان کنید.
    سی پنل دارای 4 سطح قیمت است که شامل Solo ، Admin، Pro و Premier است.

آیا Directadmin رایگان است؟

آیا Directadmin رایگان است؟

اگر مطمئن نیستند که DirectAdmin گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. راهی بدون ریسک و پرداخت هزینه برای این ابزار وجود دارد. نسخه آزمایشی دایرکت ادمین به مدت 60 روز معتبر است و شامل ویژگی‌های آن و به روز رسانی‌های دوره‌ای است.

پس از اینکه مهلت استفاده از نسخه آزمایشی این برنامه تمام شد شما سه طرح پیش رو دارید که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، این سه طرح عبارتند از:

Personal: دو دلار در ماه- 1 حساب، حداکثر 10 دامنه، پشتیبانی از Community

Personal Lite: 5 دلار در ماه- 2 اکانت، حداکثر 20 دامنه، پشتیبانی از محیط فضای ابری، ‌هاست اشتراکی و‌ هاست اختصاصی

Lite: از 15 دلار در ماه- 10 حساب، حداکثر 50 دامنه، پشتیبانی از توسعه دهندگان

Standard: از 29 دلار در ماه- حساب و دامنه نامحدود، پشتیبانی از توسعه دهندگان استاندارد

از جمله موارد قابل توجه درباره دایرکت ادمین این است که آن محافظت بی‌نظیری در برابر افزایش قیمت‌ها اتخاد می‌کند. در حالی که عوامل خارجی مانند رکود جهانی یا رویدادهای غیرعادی در جهان می‌تواند بسیاری از قیمت‌ها را بالا ببرد، دایرکت ادمین در برابر تغییرات سیاسی مانند افزیش قیمتی که اخیراً Cpanel داشته، ایمن بوده است.

آموزش Redirect کردن در دایرکت ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

جستجو

فهرست مطالب

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
فروشگاه